Головна » Статті » інформатика |
Свій виступ я хочу розпочати словами відомого американського вченого, педагога, філософа, професора Джона Дьюї: "Якщо ми будемо вчити сьогодні так, як ми вчили вчора, ми вкрадемо у наших дітей завтра». Як відомо, „Національна доктрина,Україна. Освіта ХХІ століття” наголошує, що метою навчально-виховного процесу є розвиток особистості учня, навчання на основі врахування його інтересів. Отже, сучасне суспільство зацікавлене в тому, щоб його громадяни були здатні самостійно, активно діяти, приймати рішення, гнучко адаптуватися до умов життя . Сучасна школа повинна створити всі умови для формування всебічно розвиненої особистості. Нові педагогічні технології неможливі без широкого застосування нових інформаційних технологій, зокрема комп’ютерних. Прагнучи втілити все це у практичну діяльність, я опрацьовую інформаційні форми та методи педагогічної діяльності, поєднуючи їх з традиційними педагогічними прийомами. Працюю над проблемою: „Використання інтерактивних технологій на уроках математики та інформатики. „ Інтерактивні технології - це порівняно новий, творчий, цікавий підхід до організації навчальної діяльності учнів. Слово “інтерактив" походить від англійського слова “interact”. “Inter” - це взаємний, “act” - діяти. Інтерактивний - здатний взаємодіяти або перебувати в режимі бесіди, діалогу з будь-чим (наприклад, комп'ютером) або з будь-ким (людиною). Сутність інтерактивного навчання полягає в активному залученні всіх учнів до процесу пізнання. Це співнавчання, взаємонавчання, де вчитель і учень є рівноправними суб'єктами навчання. Вчитель виступає в ролі організатора, лідера групи. Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, спільне розв'язання проблем. Урок - це щоденна робота вчителя. Чим відрізняється урок інформатики, від інших уроків ? По перше - безпосереднім використанням технічних засобів у щоденній навчальній практиці. Всім добре відомо, що використання технічних засобів навчання завжди пожвавлює урок та підвищує зацікавленість учнів. На своїх уроках ми пишемо, малюємо, знайомимось з характеристиками пристроїв комп’ютера, розв’язуємо математичні, фізичні, економічні задачі та будуємо порівняльні діаграми. Для кожного учня знаходиться питання з кола його інтересів. Всі фактори автоматично «працюють на вчителя, утворюють навколо уроку інформатики „ореол” значущості та привабливості, а моє завдання – утримувати його та підтримувати на кожному уроці. Сучасний урок інформатики базується на традиційних формах та методах. Розрізнять уроки вивчення нового матеріалу; уроки формування і вдосконалення вмінь та навичок; уроки закріплень та застосування знань, умінь та навичок; уроки узагальнення та систематизація знань; контролю та корекції знань, умінь та навичок; комбіновані уроки. Новий матеріал на уроці я подаю різними способами. Перший спосіб це лекція, яка супроводжується комп’ютерною презентацією, яка розроблена за допомогою програмного продукту MS Power Point. Другий спосіб: застосування електронного підручника „Інформатика 7-11” – це навчальна програма, що містить відомості: матеріал підручника супроводжується малюнками, анімаціями, роликами , звуковим супроводом. В кінці вивчення теми учні проходять тести. Учень, що працює за комп’ютером, самостійно сприймає матеріал зовсім не так, як сприймає його разом з усим класом , спостерігає за одним екраном. У випадку коли учень працює один на один з комп’ютером, віртуальний учитель працює лише з ним одним , а у тому випадку коли лекція, яка супроводжується презентацією, з усіма . В учня, який працює самостійно, спрацьовує ефект лідерства: хто швидше і якісніше опрацює матеріал. При вивчені нового матеріалу таким способом, у мене як у вчителя вивільняється час. Сильні учні працюють самостійно, а з слабкими можна працювати індивідуально, надаючи додаткову допомогу. Досвід і практика доводять, що психологічно учні, які працюють індивідуально за окремим комп’ютером налаштовані більш позитивною, як до самого предмету, так і до процесу навчання. Більшу частину уроку займають інтерактивні вправи, практичні завдання до яких дається інструкція до виконання. Метою проведення інтерактивних вправ є перевірка засвоєння навчального матеріалу, досягнення результатів уроку. Інтерактивна вправа — центральна частина заняття, яка має займати близько 50—60 % часу, її мета — засвоєння навчального матеріалу, досягнення результатів уроку. Обов'язковою є така послідовність і регламент проведення інтерактивної вправи: 1. Інструктування (2—3 хвилини). Інтерактивнв вправа « Так або ні» ( кожна правильна відповідь – 1 бал, 12 питань, у колонці « Так або ні « прописати тверження хибне чи вірне ) Час виконання – 10 хв.
Інтерактивна вправа « Ромашка рішень» На дошці малюнок квітки , по черзі учні виходять до дошки і записують на пелюстці ромашки одну з функцій ОС. З використання інтерактивних вправ та ігрових форм на уроках інформатики ви можете ознайомитись за посиланням https://sites.google.com/site/sajtvcitelakoropoo/metodiceskie-materialy При підведенні підсумків уроку дуже часто застосовую оціночні таблиці Оціночна таблиця
Більше ніж 36 – 11 балів 33 – 36 – 10 балів 27 – 32 – 9 балів 22 – 26 – 8 балів 17 – 21 – 7 балів До 16 балів - 6 балів
Література: 1. Інтерактивні технології навчання: теорія, досвід: Методичний посібник. / Авт. - уклад. О. Пометун, Л. Пироженко. - 2004.
| ||||||||||||||||||||||
Переглядів: 1714 | Коментарі: 2 | |
Всього коментарів: 2 | |||||||
Адреса:
м. Мала Виска
вул. Жовтнева 49/2 26200 +38(05258)5-11-96 rmk-mv@ukr.net Мапа
|