Головна » Статті » математика

ЗАСТОСУВАННЯ СУЧАСНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ

Інформатизація освіти і науки є частиною глобального процесу. Використання комп’ютерних технологій дає можливість у навчальному процесі організувати неперервне і ґрунтовне засвоєння навчального матеріалу.

Проблема полягає в ефективному застосуванні комп’ютерних програм, тому що часто фахівці не завжди, знаючи добре комп’ютер, можуть використовувати їх ефективно під час навчання.

У процесі навчання важлива не інформаційна технологія сама собою, а те, наскільки її використання реалізує досягнення освітніх цілей. Власне кажучи, нині освіта стоїть перед важливим завданням: навчитися правильно, оптимально і нешкідливо застосовувати комп’ютер.

Комп’ютер ні в якому разі не замінить традиційної книжки, ні в якому разі не замінить живого спілкування з учителем, впливу особистості вчителя на учнів.

 Комп’ютер – це знаряддя, яке поліпшує роботу вчителя, але спочатку вчителеві треба докласти чимало зусиль для опанування знаряддям, необхідно творчо проводити підбір матеріалу до уроків, переглянути методику викладання з точки зору застосування на уроці комп’ютерної техніки, комп’ютерних мереж та можливості наситити урок мультимедійною інформацією.

При підготовці до уроку з використанням ІКТ вчитель не повинен забувати, що це урок, а значить складає план уроку виходячи з його цілей, при відборі навчального матеріалу він повинен дотримуватися основних дидактичних принципів: систематичності та послідовності, доступності, диференційованого підходу, науковості та ін. При цьому комп'ютер не замінює вчителя, а тільки доповнює його .

Використання ІКТ дає можливість вирішувати такі актуальні питання:

·  використовувати у навчанні здобутки новітніх інформаційних  технологій;

·  удосконалювати навички самостійної роботи учнів в інформаційних базах даних, мережі Інтернет;

·  інтенсифікувати математичну освіту, поліпшити засвоєння учнями знань зі шкільного курсу математики, зробити процес навчання цікавішим і змістовнішим.

Серед причин, що стримують використання інформаційно-комунікаційних технологій в школі, в першу чергу називаються організаційні та технічні – відсутність вільного доступу до комп’ютерного обладнання, а також  психолого-педагогічні - відсутність мотивації вчителя у формуванні власної інформаційно-технічної компетентності та у підвищенні  педагогічної майстерності .

 Однак, необхідно потрібно пам'ятати, що можливі негативні наслідки, пов'язані з активним вторгненням у природний внутрішній світ людини штучних, ілюзорних вражень від екранних віртуальних сюжетів та взаємодії з ними. Комп'ютеризація може призвести до формування егоїстичних нахилів у людини, індивідуалізму, приглушує почуття колективізму, взаємодопомоги. Тому, питання про впровадження засобів ІКТ у навчальний процес має здійснюватись виважено.

Особисто мені є цікава дана тема, і тому я використовую різні програмні засоби, презентації при викладанні математики.

На даній конференції хочу поділитись досвідом використання програми  GeoGebra.5.

GeoGebra — безкоштовна програма, що надає можливість створення динамічних («живих») креслень для використання на різних рівнях навчання геометрії, алгебри, планіметрії та інших суміжних дисциплін.

З її допомогою можна робити багато корисних речей: аналізувати функції, будувати їх графіки, вирішувати завдання з планіметрії і тд. На сайті http://www.geogebratube.org/?lang=uk міститься безкоштовний банк різних завдань, проектів з математичних наук, які розмістили вчителі, учні, студенти із всього світу.

Можливості даної програми дозволяють створювати, редагувати та форматувати як стаціонарні так і динамічні фігури на площині та тіла у просторі, створювати кнопки, написи, прапорці та інші інтерактивні об’єкти.

Під час вивчення теми «вектори» з геометрії у 9 класі я використовувала даний програмний продукт на уроці повідомлення нових знань. Важливим моментом на цьому етапі було дослідження  учнями координат векторів, які «рухались» по площині, на основі чого робили висновки про координати рівних, протилежних, колінеарних векторів.

Під час формування навичок додавання та віднімання векторів провела практичне заняття у комп’ютерному класі, учні сиділи по двоє і додавали та віднімали вектори за правилом трикутника та паралелограма, будували рівні, протилежні та колінеарні вектори та виконували інші вправи на засвоєння навиків з даної теми.

Для поліпшення роботи у даному напрямку чекаю від колег пропозицій, ідей,  зауваженнь, запитань.  

Використана література

  1. Стаття «Сучасна школа. Сучасний урок. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі». Освіт.ua/форум педагогічних ідей. Автор: Ковальова Наталя Вікторівна.
  2. Комп'ютер на уроках математики: Бобошко О. І.
Категорія: математика | Додав: lionpower (14.04.2014)
Переглядів: 342 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
27.04.2014 Спам
1. Федорова М.Ю.
Головне, щоб комп'ютер доповнював вчителя. Тому стаття є актуальною для тих, хто хоче працювати у такому напрямку. Дякую!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Адреса:
м. Мала Виска
вул. Жовтнева 49/2
26200



+38(05258)5-11-96  rmk-mv@ukr.net
Мапа