Головна » Статті » математика |
Про компетентнісний підхід до організації навчального процесу зазначено в Державних стандартах освіти, його реалізовано в «Критеріях навчальних досягнень». Під поняттям компетентнісний підхід розуміють спрямованість освітнього процесу на формування й розвиток ключових і предметних компетентностей особистості. Серед визначених педагогами ключових компетентностей основними є такі:
Декілька років працюю над проблемою «Інформаційна компетентність та її роль і значення у сучасному освітньому процесі» Вважаю, що інформація сьогодні набуває найбільшої цінності та є стратегічним продуктом держав. Інформаційна компетентність є сукупністю трьох компонент: інформаційна компонента (здатність здобувати і передавати інформацією у всіх формах ); комп’ютерна або комп’ютерно-технологічна компонента (що визначає уміння та навички щодо роботи з сучасними комп’ютерними засобами та програмним забезпеченням); компонента застосовності (яка визначає здатність застосовувати сучасні засоби інформаційних та комп’ютерних технологій до роботи з інформацією та розв’язання різноманітних задач)[3]. Формування компетентностей учнів зумовлене не тільки реалізацією відповідного оновленого змісту освіти, але й адекватних методів та технологій навчання. Одним з таких методів є метод проектів. Цей метод повністю виражає слова В.О. Сухомлинського: «Дати дітям радість праці, успіху в навчанні, пробудити в Їхніх серцях почуття радості, особистої гідності». Метод проектів передбачає використання широкого спектру проблемних, дослідницьких і пошукових методів, які чітко орієнтуються на реальний практичний результат, творчі роботи учнів, роботи з різноманітними джерелами інформації як друкованими так і електронними. Метод проектів надає можливість реалізації міжпредметних зв’язків. Для розв’язання поставлених проблем учням потрібні знання не тільки з предмету, а й різноманітні уміння, наприклад, творчі (генерування ідеї, знаходження різних варіантів вирішення проблеми), комунікативні (ведення дискусії, знаходження компромісу в співбесіді, вміння слухати та лаконічно висловлювати думки). В основу методу проектів покладена ідея, що складає суть поняття , його прагматична спрямованість на результат, який одержується в процесі розв’язування тієї чи іншої практично або теоретично значущої для учня проблеми. Цей результат можна побачити, осмислити, застосувати в реальній практичній діяльності. Щоб досягти такого результату, необхідно навчити дітей самостійно мислити, знаходити інформацію й розв’язувати проблеми, застосовуючи для цієї мети знання з різних галузей, здібність прогнозувати результати й можливі наслідки різних варіантів розв’язку, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки[1]. Вдалий проект той, для виконання якого необхідні знання з різних галузей. Пропоную ознайомитися з проведеним в 11 класі уроком-проектом «Вступ до статистики», на якому учні досліджували вплив паління на стан здоров'я школярів [4].
Список використаної літератури
1.Інноваційні та сучасні педагогічні технології навчання математики:посібник для спецкурсу / О.В.Аврааменко, Л.І.Лутченко, В.В.Ретунська, Р.Я.Ріжняк, С.О.Шлянчак.- Кіровоград: КДПУ, 2009. – 200 с. 2. Зінов’єва Т. Формування ключових компетенцій учнів/Директор школи – 2006-№42-с.19-21. 3. Недбай В.В. Проектная методика как фактор развития информационной компетенции школьника на уроке иностранного языка в средней школе: http://2001.pedsovet.alledu.ru/index. | |
Переглядів: 2007 | Коментарі: 1 | |
Всього коментарів: 1 | ||||||
Адреса:
м. Мала Виска
вул. Жовтнева 49/2 26200 +38(05258)5-11-96 rmk-mv@ukr.net Мапа
|