Головна » Статті » математика |
Перш за все треба створити позитивний мотив для кожного учня в процесі організації різноманітних видів діяльності. Це:
Щоб розвивати у школярів здатність працювати з інформацією, навчити їх самостійно мислити, уміти працювати в команді, можна використати метод проектів. Проектний підхід включає наступне:
Сучасний проект учня – це дидактичний засіб активізації пізнавальної діяльності, розвитку креативності і одночасного формування певних особистісних якостей. Метод проектів – педагогічна технологія, орієнтована не на інтеграцію фактичних знань, а їхнє застосування і придбання нових (під час і шляхом самоосвіти). Змінюється роль учнів у навчанні. Вони виступають уже не як статисти, а як активні учасники [5,C.68]. Метод проектів є одним із способів організації дослідницької діяльності учнів на уроках математики. Доцільно виділити наступні напрямки реалізації методу проектів, як одного із способів організації дослідницької діяльності учнів на уроках математики: А)вивчення нового матеріалу; Б)розв’язування практично-орієнтованих задач; В)узагальнення, систематизація і практичне застосування вивченого матеріалу[4,C.41]. Починаючи вивчати геометрію в 7 класі, вибравши метод проектів, виділяю тему:« Трикутники». Клас ділиться на три групи. Групи різнорівневі. Перша група «Теоретики» вибрали собі назву «Майбутні Архімеди». Девіз: «Кресли фігури і вчи теореми, розв’язуй задачі на задані теми, Іди уперед, ти завжди переможеш, у цьому тобі Архімед допоможе» Учні першої групи отримали завдання кожну теорему розглянути як доводиться у підручниках Геометрія, 7, автор А.В.Погорєлов; Геометрія, 7, автор Г.Апостолова; Геометрія, 7, автори А.Г. Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С. Якір. В кінці вивчення теми учні презентують свої напрацювання. Друга група вибрала назву «Юні Піфагорійці» (практики).
Девіз: «До знань тягнись, юначе, до наук, Хто розум має – не мозолить рук. В людині розум більш за все цінім; Вся сила і краса людини – в нім»[9,C.6].
Практики одержують завдання підібрати по кожній підтемі в темі «Трикутники» задачі і розв’язати їх. Роблять групову презентацію Назва третьої групи (Цікавинки) «Юні всезнайки».
Девіз: «У математики – поети, І тих, і тих веде мета, І ті, і ті бажають злетів, Усіх їх вабить висота. Тож і бувають теореми Чи інших міркувань каскади – Мов найцікавіші поеми, Як найніжніші серенади»[2,C.47].
Ця група одержує завдання здобути історичні відомості про Піфагора, Фалеса, скласти кросворди, ребуси, вірші про трикутник. Роблять групову презентацію. Закінчуємо тему нетрадиційною формою уроку. Дивимося презентації, обговорюємо і виставляємо оцінку кожному учню. У 8 класі групи змінюються по колу: теоретики стають практиками, практики – цікавинками, а цікавинки – теоретиками. І знову кожна група виконує своє завдання. Використовуючи метод проектів, вивчали на уроках алгебри тему «Функції». Але всі три групи мали однакові завдання:
В кінці вивчення теми кожна група презентувала свою роботу, у проекті взяли участь всі учні. Роботу над проектом продовжили на наступний рік у 9 класі. Викликати і посилити інтерес до математики, створити в учнів бадьорий настрій, полегшити засвоєння теоретичного матеріалу, зробити процес навчання захоплюючим допомагають на уроках математики ігрові технології [6,C.12]. Найчастіше використовую ігрові технології після закінчення теми. Наприклад, на уроці геометрії в 7 класі тему «Основні властивості геометричних фігур» в ігровій формі перевіряю рівень засвоєння знань учнів за допомогою кросвордів. Одним із завдань сучасної школи є формування гармонійно розвиненої, активної і творчої особистості. Математика дає широкі можливості для її інтелектуального розвитку, розвитку логічного мислення, уяви. Досвід показує, що інтегроване навчання математики, за якого матеріал доповнюється відомостями з інших предметів та повторюється, дає набагато кращий результат. Учні повинні сприймати світ у цілому, а не лише з точки зору окремого предмета. Цій меті сприяє інтеграція у викладанні окремих дисциплін[7,C.14]. В кінці навчального року для учнів 7-9 класів проводжу позакласний захід, в якому здійснюється інтеграція математики, фізики, історії та зарубіжної літератури. Проводиться по відомій книзі Распе «Пригоди барона Мюнхаузена». Його мета – поглиблення, закріплення та застосування знань з математики, фізики, історії, формування мислячої людини; розширення кругозору учнів; занурення у світ передбачень і загадок, що змушують мислити, міркувати, творити; підтримання інтересу до навчання [10,C.25]. У 6 класі проводжу підсумковий урок – практикум «Екологічна стежина», на якому намагаюся прищеплювати учням пошану до рідної природи, виховувати любов до рідного краю. Дуже цікаво проходить урок-казка в 5 класі «Іван Царевич у тридев’ятому царстві». Іван Царевич разом зі своїми друзями долає перешкоди у вигляді рівнянь і визволяє Василину Прекрасну. Ідучи до школи найвищу радість і задоволення учні відчувають від праці, яка дає їм можливість розкрити себе, свої здібності, можливості. В учнів треба формувати навички спостереження, аналіз, узагальнення, конкретизації, вміння будувати гіпотези, робити висновки, відстоювати свою точку зору, оперувати не тільки маленькими «порціями» навчального матеріалу, але й знаннями, отриманими під час вивчення теми цілком. І я вважаю, що все це одержують учні, приймаючи участь в нетрадиційних уроках. Використані джерела.
| |
Переглядів: 756 | Коментарі: 1 | |
Всього коментарів: 1 | ||||||
Адреса:
м. Мала Виска
вул. Жовтнева 49/2 26200 +38(05258)5-11-96 rmk-mv@ukr.net Мапа
|