12:02 Практичне заняття слухачів курсів підвищення кваліфікації вчителів історії | |
Учитель – це той же вчений, але у своїй особливій
лабораторії, де він, всебічно вивчаючи учнів, невпинно творить, щоденно веде
пошуки найдосконаліших методів проектування доль і душ людських…Саме до такої творчої лабораторії завітали 21 березня 2012 року слухачі курсів
підвищення кваліфікації вчителів історії КОІППО ім. Василя Сухомлинського. Практичне заняття на тему «Інноваційні
технології в практиці роботи вчителя історії та суспільствознавчих дисциплін»
проходило базі навчальних закладів району . Зустрічав гостей спочатку колектив
Маловисківської гімназії, далі робота продовжувалася на базі Оникіївської ЗШ
І-ІІІст. З вітальним словом до слухачів курсів звернувся начальник відділу
освіти Руденко Олексій Анатолійович, який познайомив присутніх з пошуками та
творчими знахідками освітян району. Про методичну роботу як засіб підвищення
професійної компетенції педагогічних працівників розповіла завідуюча районним методичним кабінетом
Кислякова Вікторія Федосіївна. Методист з суспільних дисциплін районного методичного
кабінету Паливода Олена Леонідівна презентувала роботу районного методичного
об'єднання вчителів історії. Крім того, слухачів курсів було залучено до
проведення ділової гри «Рецепт хорошого уроку». В процесі гри учасники семінару,
працюючи в групах, пропонували своє бачення
сучасного уроку історії з точки
зору батьків, учнів, вчителів. Ділові ігри значно активізують пізнавальну
діяльність учителів, сприяють активному спілкуванню педагогів, допомагають
приймати спільні рішення. В підсумку гри вчителі історії Маловисківського
району запропонували свій рецепт підготовки вдалого уроку історії та запросили
колег з усієї області на відкриті уроки. Урок історії України в 9 класі на тему
«Громадівський рух в Україні у 70-90-і роки XIX ст.», підготовлений і проведений вчителькою Маловисківської ЗШ І-ІІІст.
Бакалінською Оленою Володимирівною був високо оцінений слухачами курсів.
Присутні відмітили позитивне емоційне налаштування уроку, результативну співпрацю
вчителя і учнів, активність і міцність знань учнів. Під час проведення повторювально – узагальнюючого
уроку «Україна в умовах незалежності» вчителька Маловисківської гімназії Мазур
Олена Миколаївна змогла залучити до роботи всіх учнів 11 класу. Динамічність,
висока активність учнів та вміння висловлювати власну точку зору – ось що
найбільше сподобалося колегам, які
відвідали урок Олени Миколаївни. А учні 9 класу Маловисківської гімназії
продемонстрували міцні знання з адміністративного права. Підготував і провів
заняття вчитель Маловисківської гімназії Матвієнко Микола Павлович. Повторення
та перевірка домашнього завдання проходила у вигляді юридичного диктанту, що
дало можливість оцінити всіх учнів. Доступний виклад матеріалу, логічність,
науковість допомогли повній реалізації виховної, навчальної та розвивальної
мети. Гостинно, з запашним українським короваєм і по -
домашньому затишно зустріли гостей директор та колектив Оникіївської ЗШ
І-ІІІст., на базі якого продовжувалась робота слухачів курсів. Керівник
районної динамічної групи Нагібіна Людмила
Миколаївна (вчитель правознавства Хмелівської ЗШ І-ІІІст.) познайомила
присутніх з теоретичними питаннями з впровадження ігрових технологій в практику
роботи вчителя історії. На закріплення слухачі працювали в групах над
вирішенням практичних завдань. Гра «Реставратор», «Впізнай історичного героя»,
«Історична абетка», «Виправ помилки в тексті». Саме ці ігри були запропоновані
для опрацювання в групах. З досвідом роботи вчителів історії
Маловисківського району з питання формування громадянських компетенції школярів
на уроках історії засобами історичного краєзнавства познайомив слухачів член
районної творчої групи педагогів – краєзнавців Постолюк Петро Іванович –
вчитель історії Мануйлівського НВК. Змістовну, емоційну екскурсію до шкільного
музею провів директор і вчитель історії Оникіївської ЗШ І-ІІІст . Ніколаєнко
В.Г. Підведення підсумків роботи практичного заняття відбулося у вигляді
інтерактивної вправи «Піраміда думок», де присутні змогли висловити свої
враження від проведених форм і методів навчальної та методичної роботи вчителів
історії Маловисківського району. Підсумовуючи результативність запровадження
інноваційних форм і методів в школі, можна вважати, що вони себе цілком
виправдовують, тому що такі форми роботи забезпечують найактивнішу участь
вчителів, взаємний обмін досвідом та
використання групової взаємодії. | |
|
Всього коментарів: 0 | |