14:52 Логіко-математичний розвиток дошкільників | |
Проблема логіко-математичного розвитку дітей на сучасному етапі дошкільного дитинства набуває все більшого значення. Це пояснюється позитивним впливом цього процесу на розвиток психічних функцій дитини, вирішення загальних завдань усебічного гармонійного розвитку особистості в дитячому віці. Сформоване логіко-математичне мислення допомагає сучасній дитині аналізувати різноманітні процеси, приймати рішення не лише згідно з чітко розробленими алгоритмами, але й коригувати власні дії у змінних умовах життя. Математика, природа, мова пронизують усю діяльність людини, математичні поняття зустрічаються та використовуються на кожному кроці. Без них неможливий технологічний процес, економічне процвітання. Тому виникає необхідність здійснювати логіко-математичний розвиток дітей дошкільного віку. Наукові дослідження педагогів та психологів переконують, що готувати дітей до життя, до успішного навчання в школі мають висококваліфіковані педагоги, творчі особистості – вихователі у взаємодії з сім’єю. Саме про забезпечення щільного контакту ДНЗ і сім’ї у питанні логіко-математичного розвитку дошкільників йшла мова під час семінару-практикуму вихователів старших груп ДНЗ району, який відбувся на базі Смолінського дошкільного навчального закладу № 1 «Теремок». Учасники семінару мали змогу переглянути та обговорити заняття з математики у старшій групі. Вихователь Бойко А.А. провела його у вигляді подорожі потягом до Королівства Математики. В рамках «Педагогічного асорті» вихователі Єрко В.В., Мельник С.Г. та Соловйова В.І. продемонстрували дидактичні ігри, виготовлені власноруч, які вони використовують, починаючи з ясельної групи, для логіко-математичного розвитку дошкільників. Керівник методичного об’єднання вихователів старших груп Богмат Л.М. поінформувала учасників семінару про можливості забезпечення щільного контакту дитячого садка й сім’ї в питанні логіко-математичного розвитку дітей та поділилась настановами для батьків щодо формування логіко-математичних уявлень у дітей. Методист РМК Шведенко Л.О. провела виховательський лекторій, на якому було розглянуто ряд питань, зокрема: - що таке логіко-математична компетентність; - що таке логіка та чи доступна вона дошкільникам; - діяльність, під час якої формується математична компетентність дошкільнят; - компонентна структура логіко-математичної компетентності; - формування навичок контролю та оцінювання діяльності дошкільників; - методи навчально-виховної роботи, які відповідають ідеї інтегрування; - проблемні ситуації. Виходячи з положень Базового компонента дошкільної освіти, вихователі повинні озброїти дітей вмінням жити, сприймати життя в цілісності. Адже дитина не володітиме істинним світоглядом, якщо не вмітиме цілісно сприймати світ. Саме тому блок логіко-математичних умінь включає кожна сфера. А педагог стає авторитетною, довіреною особою, яка створює середовище, що розвиває, забезпечує комфортні умови для життєдіяльності дитини, виступає партнером її діяльності. | |
|
Всього коментарів: 0 | |