Психолого-педагогічне проектування - це проект сумісної діяльності дорослих та дітей, в якому поєднані бажання і прагнення, педагогічна варіативність форм, методів, засобів розвиваючих впливів вихователя, психологічні закономірності природного розвитку спільної діяльності дітей та дорослих (від бажання - до творчого рівня реалізації задуму).
Саме про цей вид спільної діяльності вихователів та вихованців і йшла мова під час семінару завідувачів дошкільними навчальними закладами, який відбувся 02 червня 2017 року в Злинському ДНЗ "Сонечко".
В ході роботи завідувачі мали змогу переглянути проектне заняття - завершальний етап проекту "Національні символи України", яке провела з дошкільниками старшого віку вихователь Злобіна І.Л. Учасники семінару переконалися в тому, як під час роботи над проектом збагатилися знання дітей про Україну як державу, про її державні та національні символи. Інна Леонідівна поставила за мету навчити дітей розуміти й поважати споконвічні українські традиції та звичаї.
Уявно подорожуючи, дошкільники побували на зупинках:
- "Рушник" - де мали змогу побачити вишиті рушники і поговорити про їх призначення в українській оселі; прийшли до висновку, що рушник - це символ єдності сім'ї, символ любові до землі, символ працелюбності нашого народу;
- "Калина" - де говорили про цей кущ, як національний символ держави, про її цілющі властивості; пригадали прислів'я про калину та повідали легенду;
- "Віночок" - на цій зупинці діти "плели" віночок, пояснюючи, які саме квіти та стрічки вплітають до нього, та що означають ці символи;
- "Державні символи" - де відбулося закріплення знань про три основні державні символи України - герб, прапор та Гімн. Пригадали малюки, як називають людину, яка керує нашою державою та поміркували на тему "Якби я був/ла президентом, щоб зробив/ла для України?" Також розпловіли гостям про столицю України, місто Київ, пояснивши, на честь кого було названо це місто;
- "Майстерня" - на цій завершальній зупинці дошкільники виготовили маленькі прапори нашої країни, використовуючи клей та кольорове пшоно.
Керівник МО завідувачів ДНЗ Шевченко О.А. у своєму виступі наголосила на потребі застосування на практиці психолого-педагогічних проектів, адже саме такий вид діяльності допомагає прийняти кожну дитину такою, як вона є і полюбити її; підтримати кожного вихованця в труднощах адаптації і розвитку; пізнати сильні і слабкі сторони кожного малюка, базуючись на знаннях про їх вікові та індивідуальні особливості.
Олена Анатоліївна презентувала проекти, що були проведені у Смолінському ДНЗ № 3 "Ромашка", а саме "Подарунок з минулого - співуча глина" та "Народна іграшка із природного матеріалу: робота з соломою".
Роботу семінару продовжила методист РМК відділу освіти, молоді та спорту Шведенко Л.О., яка повела мову про першочергове на даний момент питання - літнє оздоровлення дошкільнят, а саме організацію харчування та загартування дітей.
У подальшому виступі Людмила Олександрівна приділила належну увагу річному плану роботи, надала рекомендації щодо його складання. Зокрема, акцентувала увагу на складання такого плану, який не був би формальним, а став дієвим, включав у себе заходи, необхідні для ефективної роботи закладу.
Робота семінару завершилася екскурсією на Злинські каскади - одне з семи чудес природи Кіровоградщини.