14:00 Семінар вчителів фізики | |
Зацікавити мозок дитини - ось що є одним з основних положень нашої доктрини, і ми нічим не нехтуємо, щоб прищепити учневі смак, ми сказали б, навіть пристрасть до навчання. М.В .Остроградський Перехід України до ринкової економіки вимагає прискорення науково-технічного прогресу, пошуку та впровадження нових технологій, новаторських рішень з метою створення конкурентоспроможної продукції. У зв’язку з цим постають принципово нові вимоги і перед системою освіти. Перш за все – це формування творчої особистості, здатної не просто засвоїти найвищі наукові й технологічні досягнення, а й самоудосконалювати, розвиваючи їх. Це дасть можливість здійснити перехід від репродуктивних виробничих відносин до продуктивних. У свою чергу, вирішення проблеми розвитку інтелекту особистості можливе лише в реалізації принципу єдності навчання, виховання і розвитку особистості, спрямованого на підвищення якості знань і формування творчих здібностей учнів на основі широкого впровадження активних форм, сучасних методів і методик навчання. Кожний учитель рано чи пізно усвідомлює необхідність не просто передавати учням потрібну суму знань, а й підтримувати, розвивати, пробуджувати інтерес до навчання. Це стосується і вчителів фізики. Як же зробити важку і не зовсім зрозумілу фізичну науку цікавою та доступною для учнів і в той же час не перетворити навчальний процес на суцільну розвагу за рахунок якості знань? Вирішенням цього та інших питань був присвячений семінар-практикум вчителів фізики, який відбувся 17 листопада 2011 року в Хмелівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Кіровоградської області на тему "Професійна компетентність вчителя як необхідна умова ефективності процесу навчання". У ході проведення семінару вчителі - предметники відвідали урок з фізики у 10 класі з теми «Сила тертя. Коефіцієнт тертя» (вчитель фізики Вишневецька В.В., спеціаліст першої категорії, звання «Старший вчитель»). Проведений урок показав, що вчитель фізики – творча людина, яка прагне розвивати фізичні здібності учнів для досягнення ними високого рівня знань. Обговорення уроку відбулося в процесі виконання вчителями фізики інтерактивної вправи «Шість капелюхів». Учителі підкреслили, що творчість учнів яскраво виявлялася під час виконання різноманітних творчих завдань, у процесі розв’язання яких використовуються не лише репродуктивні підходи, а й вміння учнів спостерігати, досліджувати, експериментувати, узагальнювати, аналізувати та робити висновки, вміння вирішувати проблеми у нестандартних ситуаціях. Під час проведення семінару відбувся постійно діючий практикум розв’язування олімпіадних задач з теми «Сучасні підходи до розв’язування олімпіадних задач: теорія і практика». Його провела Івченко Т.А.- вчитель фізики Маловисківської гімназії, звання «Учитель методист». Учителям - предметникам були запропоновані задачі обласної олімпіади, розв’язання яких відбувалося в групах. У процесі творчої та плідної роботи вчителі фізики складали до задач схеми і алгоритми розв’язків. Подручна С.М.- методист РМК ознайомила вчителів з довідкою навчально-методичного кабінету фізики Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського за результатами комплексного вивчення діяльності відділу освіти Маловисківської районної державної адміністрації. На завершення семінару Подручна С.М. подякувала всім присутнім за творчу співпрацю та якісну підготовку семінару. Шановні колеги! Для того, щоб працювати по-новому, рухатися вперед, досягати результатів, потрібно щось терміново змінювати у своїй системі роботи. І тому нехай на цьому шляху Вас супроводжують слова чудового ліванського письменника і філософа Хамля Джебрана: "Життя насправді є пітьма, Коли немає прагнення. Всяке прагнення є сліпим, Коли немає знання, Всяке знання є марним, коли немає праці. Всяка праця є безплідною, коли немає любові" Методист РМК С.Подручна. | |
|
Всього коментарів: 0 | |